ההשפעה של כלי בית מעוצבים על האווירה בבית

לכל אחד נעים וכיף להתגורר בחלל מעוצב. לכל אחד טעם אחר וגישה שונה לעיצוב, אבל לא לכל אחד תקציב ויכולת להשקיע בהום סטיילינג ובשכירת מעצב פנים לצורך כך. הרבה מאוד צעירים גרים בדירה שכורה ומחפשים דרך להשפיע על העיצוב באופן שבו גם בדירה השכורה יוכלו להרגיש האמירה האישית שלהם.

בכל בית יש חדרים וחללים שזקוקים לתוספת של קצת צבע ולא תמיד כדי להוסיף אותו צריך להזמין צבאי או לעשות שינוי בגוון של הקירות. היכולת לשלב חפצים על רהיטים או מדפים שכבר מצויים בחלל, לפעמים מספיקה ומביאה לשינוי הרצוי. אפילו חז"ל ידעו לומר: "שלושה דברים מרחיבים דעתו של אדם: אשה נאה, דירה נאה וכלים נאים". לכן אני ממליצה להשפיע על העיצוב של הבית באמצעות בחירה של כלי בית מעוצבים.

איך כלי בית מעוצבים משפיעים על עיצוב הבית?

כלי בית מעוצבים, בשונה מחפצים אחרים בבית, יכולים גם לעבור איתנו ממקום למקום ולהשפיע על המראה הכללי של הבית במידה ונבחר אותם נכון. לאגרטל מעוצב עם או בלי פרחים יכולה להיות השפעה על כל החלל וכך גם לקערה או מגש, ובוודאי לכלי אוכל בשעה שהם מונחים על השולחן.

כשפונים אלי לייעץ בבחירת כלי זכוכית ומתנות לבית, אני הרבה פעמים מציעה לבחור בכלי בית מעוצבים, בין היתר כי הם תורמים רבות ליצירת אווירה אלגנטית ומיוחדת בבית. אומרים ש "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" וגם אני מאמינה שעיצוב מורכב מפרטים שמתחברים לתמונה שלמה. אני גם מאוד אוהבת להמליץ לאנשים לבחור במתנות שימושיות – כלי בית מעוצבים בהחלט יכולים לענות על ההגדרה הזו כי הם גם דקורטיביים וגם פרקטיים. ואני מאמינה שאם חפץ יכול לשמש ליותר ממטרה אחת בלבד, הוא עדיף.

מאיזה חומר כדאי לבחור את הכלים?

בבחירת כלי בית מעוצבים אני ממליצה לא פעם על בחירת כלים מזכוכית. לזכוכית יש אנרגיה מיוחדת ויוקרתית, אך במקרה של כלים שימושיים, הפרקטיקה והשימוש שלהם הופכת את היוקרתיות לאינטגרלית בחלל. בנוסף, הם גם עמידים וקלים לניקיון, מה שמעניק להם רמה אחת מעל חפצים אחרים שקולטים אבק שנדבק אליהם ולפעמים קשה להסירו.

בחירה של מתנה מזכוכית בדרך כלל מתקבלת בהתרגשות – גם יוקרה וגם העיצוב המיוחד שהוא One Piece והיכולת לעשות בהם שימוש פרקטי בבית ולא רק להעמיד אותם לנוי שיצברו אבק או ישכחו בארון, יוצרת חיבור רגשי בין האדם לחפץ.
עיצוב של כלי מזכוכית דורש הרבה עבודה אבל גם ידע וניסיון. לעיצוב בזכוכית נלווים כמובן גם כישרון ויכולות אומנותיות שהופכות את העבודה בזכוכית לעבודת אומנות מרגשת ומרתקת. למרות שלכאורה הזכוכית היא חומר בסיס פשוט שנוצר מחול, לא הרבה אנשים יכולים ליצור זכוכית ולעצב בזכוכית. ולמי שיש את היכולת לבקר בסדנאות מעצבים בזכוכית לרוב תהיה הדרת כבוד והבנה לתהליך המורכב של היצירה.

היכולת ליצור חפץ שימושי ולחבר אליו כישרון וטעם עיצובי היא יכולת מופלאה שאני באופן אישי מעריכה מאוד ובין היתר מהסיבה הזו ממליצה ללקוחות שלי לבחור בחפצים שימושיים, כמו כלי בית מעוצבים אך פרקטיים.
בחירה של כלי בית מעוצבים וכלים מעוצבים מזכוכית היא בחירה מעולה שתסייע לעיצוב הבית בהתאם למגבלות התקציב השונות ולכל אחד/ת תוכל להיות בחירה של מה שמתאים לו/לה.

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

שיתוף בfacebook
שיתוף בlinkedin
שיתוף בemail
שיתוף בwhatsapp

כתיבת תגובה

אני לא כותבת הרבה, אבל כשאני כותבת...

אלו בד”כ המאמרים הכי מקיפים בעברית על עבודות בזכוכית שלי.
רוצים עדכונים  על המאמר הבא שיוצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי: