מתנות שימושיות

"מתנות קטנות מישהו קנה לי"….איזה שיר קסום שכתב נועם חורב והלחין רמי קליינשטיין. הוא מדבר על נתינה ועל הערך של נתינה ומתנה. ובאמת כמי שעוסקת במכירה של כלים מעוצבים אני נתקלת בלי הפסקה באנשים שמחפשים לתת- או למישהו/י אחר/ת או לעצמם. מתנות קטנו או מתנות יותר גדולות, לכל מני מטרות וסיבות. לימים מיוחדים בשנה- ימי נישואין, ימי הולדת, ימי אהבה, אפילו לחגיגות פרידה או סיום, וכמובן כאות תודה ולחגים. ובעידן שלנו כשהמודעות הסביבתית עולה והתקציב לא תמיד גדול, חשוב שגם אם מדובר במתנה קטנה או בתקציב נמוך היא תתאים ותקלע ובעיקר לשרת את מי שיקבל אותה. וזו אולי הסיבה המרכזית שאני תמיד ממליצה לבחור מתנות שימושיות.

מה הן מתנות שימושיות?

מתנות שימושיות כשמן כך הן- מתנות שעושים בהן שימוש – שימוש פרקטי, בדרך כלל לבית. מתנות שהן לא רק לנוי או לשימוש חד פעמי כמו למשל כלי זכוכית צלחות, כוסות, אגרטלים, מגשים וכד'. במגוון עיצובים שהופכות את המתנה ליוקרתית מהודרת ומעל לכל לשימושית.

בחירה של מתנות שימושיות מעניקה מעבר למחווה הרגעית של הנתינה, ערך של על זמניות למתנה. כך מי שכל שימוש בה יעורר חיבור רגשי חזק.

כדי שמתנות יהיו שימושיות חשוב שיעשו בהן שימוש ולא שהן ישבו בארון ויצברו אבק ולכן לפני שבוחרים מתנה חשוב להתאים אותה למי שיקבל אותה, כך שהיא באמת תהיה שימושית עבורם.

למי מתאים לקנות מתנות שימושיות ואילו כלים כדאי לבחור?

נכון שהדעה הרווחת היא שאנשים מגיעים כדי לקנות מתנות עבור אנשים אחרים, אבל בפועל לא מעט אנשים הפנימו שחשוב מאוד גם לפנק את עצמם ולכן אני נתקלת הרבה יותר באנשים שמחפשים מתנה לעצמם.

בכל מקרה, כשקונים מתנות באופן כללי חשוב לדעת קצת יותר על ההעדפות של מי שהמתנה מיועדת להם. צריך להתאים את המתנה לאופי של הבית ולהתנהגות בו. למשל בבית שמרבה לארח בארוחות מרובות משתתפים לא כדאי לקנות סט של 5 צלחות בלבד…עדיף לבחור מגשים או כלי הגשה. או לא כדאי למשל לקנות אגרטל גדול בבית שיש בו הרבה ילדים קטנים שמתרוצצים … או למי שלא אוהבים פרחים… ולבחור במקום זה כלי שולחן. למי שלא אוהבים עיצובים צבעוניים, כדאי להתאים כלי זכוכית חלקים ושקופים, שכנראה יתאימו וישתלבו עם כל עיצוב.
בימי נישואין /ימי אהבה אני ממליצה לחשוב על מתנות שאפשר לשלב אותן עם האווירה הרומנטית. למי שבדיוק עברו לגור בדירה חדשה אני אמליץ לבחור בכלי אוכל ובכלי הגשה, קנקן למזיגת מים וכדומה. ובמידה ורוצים ממש להפתיע אני ממליצה לבחור אגרטל, לשים בו מראש את זר הפרחים ולארוז אותם יחד כדי להפוך את המתנה מיד לשימושית. אותו הדבר ניתן לעשות עם עוגה ומגש או – אלא שבמקרה כזה חשוב לקחת בחשבון גם את התזמון של נתינת המתנה והאפשרויות לשינוע.

החשיבה על המתנה השימושית בשילוב אלמנטים שיהפכו אותה לשימושית מיד עם הקבלה שלה מצמצמת מאוד את האפשרות שהמתנה תישכח או תוחלף. וכמובן, שחשוב לא רק להיות מקוריים אלא בעיקר מתחשבים – למרות שהרעיון של העוגה והמגש יכול להיות מקסים לא כדאי להביא אותו למי שבדיוק פצחו בדיאטה…

בכל מקרה אני תמיד לשירותכם עם רעיונות והמלצות ובעיקר עם השאלות החשובות שברגע שתענו עליהן תוכלו לבחור את המתנה המושלמת.

מתנות שימושיות מיד עם הקבלה שלהן

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

שיתוף בfacebook
שיתוף בlinkedin
שיתוף בemail
שיתוף בwhatsapp

כתיבת תגובה

אני לא כותבת הרבה, אבל כשאני כותבת...

אלו בד”כ המאמרים הכי מקיפים בעברית על עבודות בזכוכית שלי.
רוצים עדכונים  על המאמר הבא שיוצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי: